piątek, 5 września 2014

człowieka można zaprogramować !

Poważnie zaniepokojony  realnie grożącą nam hekatombą , postanowiłem rozpytać sąsiadów , co o tym sadzą . Wyznać muszę , że zanim ten sondaż odważyłem się rozpocząć , byłem jak dziecko we mgle . Wierzyłem , że jesteśmy istotami intelektualnie samodzielnymi . Podejrzewałem możliwość manipulacji ,/ a jakże !  / , każdego można oszukać ! Jednak , choć ,  od wielu lat zajmuję się psychoterapią , hipnozy nie wyłączając , nie miałem bladego pojęcia o potędze technik stosowanych w tej , skądinąd ,  pożytecznej dziedzinie  . Ze wstydem przyznaję , używałem technik , których potęgi nie doceniałem . Nie doceniałem technik , które od lat były w arsenale mediów . Byłem przekonany , że są one , jako wyjątkowo skuteczne , jednak  ingerujące w prywatność  , chronione tajemnicą lekarską . Myliłem się !                                                                                                                                  Niestety , Mój , przyznaję , amatorski sondaż uliczny , moje takie ,  tam pogawędki z sąsiadami , wykazały , że strasznie się mylę . Sąsiedzi , przyzwyczajeni do moich wizyt , sami może spragnieni  zwyczajnych rozmów  , wykazali się szczerością , która mnie przeraziła ! Sorki , nie szczerość ,  ale wypowiedzi będące jej konsekwencją . Oto ocena zagrożenia była całkowicie kompatybilna z opinią  telewizji preferowanych  przez   żyjących obok mnie  ludzi. Ocena sytuacji , w jakiej się znajdujemy była diametralnie różna . Od całkowicie lekceważącej,  po zupełnie apokaliptyczną . Od TVN-u , po  Tv.Trwam .  Żaden z rozmówców nie miał pojęcia o innych źródłach . Mówili swoimi źródłami ! Zero samodzielności , zero refleksji , zero indywidualizmu ! Jakby idiotyczna zasada : " jesteś tym , co jesz " , zmaterializowała się w swojej najbardziej złowrogiej formie . Nie czuję się kompetentnym aby zjawisko to komentować . Już nie . Muszę jednak przypuścić , że człowieka , do pewnego współczynnika IQ , można zaprogramować jak najgłupszy smartfon . I , przyznaję , nie wiem , czy to dobrze , czy źle . 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie zamierzamy cenzurować Waszych wypowiedzi , poza przypadkami wyjątkowego chamstwa ! Bardzo prosimy o wypowiedzi zwięzłe i merytoryczne , pisane poprawną polszczyzną . Nie przepisujcie dzieł Waszych idoli ! Przedstawiajcie własne przemyślenia ! Byłoby uczciwie podać swoje imię , które mówi bardzo wiele i miejscowość , z której pochodzicie. Pseudonim nie mówi niczego . No , prawie ...