wtorek, 15 października 2013

Różaniec z sambo... dromem ?

Oczy ... , wiście  !
Ojciec Święty , Franciszek , postanowił aktualizować / ? / poświęcenie świata Niepokalanemu Sercu Maryji ! Dwunastego października ,  potem trzynastego , w niedzielę  , odbyły się stosowne uroczystości na placu Świętego Piotra , a wieczorem całość miał wspomóc modlitewny : " telemost " , między wybranymi sanktuariami  , uświetniony ... wspólnym ... Różańcem / ! / .   Oczekiwałem  tego wydarzenia , gotów  najgorliwiej w nim uczestniczyć . Świat pogrąża się w oczywistym bagnie , więc , zważywszy  możliwości przeciętnego " katola " , chciałem , wraz z całą wspólnotą , powstrzymać ...  ten ... ! Niecierpliwie czekałem na rozpoczęcie  , tym bardziej , że mieliśmy się łączyć także z  Jasną Górą ! Doczekałem ! . Około dwudziestej trzydzieści zaczęły się w radiu fatimskie pieśni , chwytające za serce , piękne , unoszące w sferę odległą od ...  zgiełku . Na przemian :  fatimska i lourdeńska . Potem odwrotnie i , jeszcze raz ,  i jeszcze .  I jeszcze ! Wyciszyłem się , skupiłem , spodziewałem się  rzeczywiście wielkiego , metafizycznego wydarzenia .  W końcu , ...  ! Z głośników ryknęły wrzaski i rytmy wprost z   k a r n a w a ł o w e g o   sambodromu ! "  Może to wspomnienie spotkania w Rio " ? ; pomyślałem z pokorą . Jednak seksowne rytmy trwały i trwały i ... trwały !  Między nimi , cichutko , nieśmiało , wybrzmiewały dziesiątki Różańca ,  świadectwa o czymś . Rozdrażnienie  zacierało sens , intencje . Wyznaję : nie wytrzymałem do końca ! Uciekłem do kuchni , gdzie ,  z prawdziwą ulgą , przy dźwiękach chorału gregoriańskiego ,  modliłem się  , na moim starym , ludowym / ! /  zestawie koralików !

1 komentarz:

  1. Cel Kościoła to zbawienie dusz. Autorytet władzy nauczania, uświęcania i rządzenia, udzielany Papieżowi w momencie wyboru i jego przezeń przyjęcia, służy temu celowi. Zatem, jeżeli wybrany na urząd Piotrowy realizuje ten cel, to oczywisty dowód, że ten autorytet władzy posiada. W konsekwencji, jeżeli nie realizuje, to nie posiada, bo w takim wypadku sprzeczność jest oczywista: Boskiego autorytetu nie ma ten, kto działa wbrew celowi, dla jakiego on został udzielony. Ergo, Franciszek "to nie Papierz, tylko papier" (słowa mojego dwuletniego bratanka...).

    Z Panem Bogiem,
    Wacław

    OdpowiedzUsuń

Nie zamierzamy cenzurować Waszych wypowiedzi , poza przypadkami wyjątkowego chamstwa ! Bardzo prosimy o wypowiedzi zwięzłe i merytoryczne , pisane poprawną polszczyzną . Nie przepisujcie dzieł Waszych idoli ! Przedstawiajcie własne przemyślenia ! Byłoby uczciwie podać swoje imię , które mówi bardzo wiele i miejscowość , z której pochodzicie. Pseudonim nie mówi niczego . No , prawie ...