wtorek, 10 września 2013

Msza Święta krok po kroku !

http://tv-pustelnia.pl/index_2.htm . Może warto wiedzieć , co uobecnia Kapłan podczas celebracji Mszy Świętej . Dawno nie wchodziłem na tę stronę , złożyło się ,  zobaczyłem To , Co powinienem był zobaczyć na początku . Może ktoś z Was jest na tym etapie . Ten Ktoś ma większe szczęście niż ja ! Zazdroszczę . Unikniesz błądzenia i szarpaniny , której doświadczyłem . Byłoby mi trochę łatwiej zrozumieć i znieść cierpienie , którego doświadczam , praktycznie od urodzenia . Przez ponad pół wieku mojej wędrówki doświadczam krzyża , którego sensu nie pojmuję . Władca tego świata torturuje mnie bezustannie trudnym do zniesienia , bezsensownym hałasem . Hałasem , którego przy zastosowaniu odrobiny rozsądku , można by uniknąć . Przy zastosowaniu Dekalogu , na pewno . I tak , żyjąc wśród ochrzczonych , ciągle skradając się , mam wrażenie , że otaczają mnie hordy pogan . Pogodziłem się z tym : umrę wśród rozrywających ćwiczeń fletowych i fortepianowych ciasnego blokowiska , jazgotu pił tarczowych , gumówek , karszerów  w azylu prowincjonalnego uzdrowiska , wspomaganych przez szesnaście lat ujadaniem psa , drażnionego konsekwentnie ekscytacją akademickiego profesora i jego kobiety . Dziś wiem , że nawet modlitwa , której trzymałem się zawsze , nawet w latach zwątpienia , nie uwolni mnie od tych idiotycznych prześladowań . Ale , po przeżyciu  kolażu jakoś mi lżej . Cierpię , jak cierpiałem , lecz teraz widzę  sens ... chyba . Może ta moja golgotka jakoś przynosi Mu ulgę ?

3 komentarze:

  1. Odnośnie protestantyzacji we Mszy Św, bardzo proszę o uważną lekturę poniżej podlinkowanego tekstu:

    http://swiety.krzyz.org/kak.htm

    W tym świetle oczywiste są jej przyczyny, nic dodać, nic ująć...

    Z Panem Bogiem,
    Paweł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci , Pawle za tę niezwykle cenną i wymagającą wskazówkę ! Fajnie jest poczytać takie szacowne , dostojne dokumenty. Ja jednak mam , jak na Twoje wymagania , zbyt mały rozumek i tylko głowa mnie rozbolała , oczy też mam słabe . Byłbym wdzięczny , myślę , że nasi komentatorzy i czytelnicy również , gdybyś opinie Swoją ujął w krótkie , osobiste konkluzje . Proszę ! ! ! Cypel Orwid

      Usuń
  2. W tym rzecz, że nie swoją opinią i osobistymi konkluzjami chciałem się z Panem i innymi podzielić, tylko opinią kardynałów Kurii Rzymskiej, Ottavianiego i Bacciego. Proszę zwrócić uwagę, że wskazałem poprzednio: "nic dodać, nic ująć". Powtarzam to także dziś, ten tekst sam wystarczy, przynajmniej na początek.

    O sprawach wielkich i wzniosłych, takich, jak Msza Św., nie godzi się mówić inaczej, niż w sposób podniosły i pełen szacunku, tak jak czynią to wskazani hierarchowie. Czy to jednak powód, by wymawiać się od lektury "małym rozumkiem"? Czyni Pan tak zawsze, ilekroć ktoś wskazuje Panu, gdzie powinien Pan szukać wiedzy nt. przyczyn tego, co dziś tak Pana bulwersuje. Czego się Pan boi?

    Ale jeżeli istotnie, to dla Pana zbyt wielki kaliber, proponuję, by podchodził Pan do lektury etapami, po kawałku, studiując zagadnienie, małą chwilkę dziennie. Gorąco zachęcam, proszę nie iść na łatwiznę i włożyć w swoje poszukiwania trochę więcej wysiłku, na pewno nie będzie Pan żałował.

    Cześć Niepokalanej!
    P.

    OdpowiedzUsuń

Nie zamierzamy cenzurować Waszych wypowiedzi , poza przypadkami wyjątkowego chamstwa ! Bardzo prosimy o wypowiedzi zwięzłe i merytoryczne , pisane poprawną polszczyzną . Nie przepisujcie dzieł Waszych idoli ! Przedstawiajcie własne przemyślenia ! Byłoby uczciwie podać swoje imię , które mówi bardzo wiele i miejscowość , z której pochodzicie. Pseudonim nie mówi niczego . No , prawie ...