poniedziałek, 7 października 2013

Rekord pospiesznej Adoracji .

Co to właściwie jest ? Kto odgadnie ?
Wczorajsza  Msza Święta , jak każda poprzednia , przemknęła  sprawnie , szybko i bez uniesień . Pierwsza niedziela miesiąca !  Czyli    A D O R A C Y J N A ! Jak zwykle bez kazania  , bo ...  z wystawieniem  Najświętszego Sakramentu . Zawsze się zastanawiam czemu  jedno musi wykluczać drugie ?  Co uzasadnia równoczesne skrócenie Adoracji do pięciu minut , gdy ogłoszenia , wraz z utyskiwaniem Proboszcza na lekceważenie Różańca Świętego , trwały trzy razy dłużej ?                                                                                                                                                       Dręczące mnie po każdym Nabożeństwie pytania  , wygenerowały decyzję uruchomienia tego bloga . Niestety , ks. Proboszcz uchyla się od wyjaśnień , traktując mnie jak muchę w zupie . Tłumiąc więc  wątpliwości , zaryzykowałem skierowanie ich do Was . I nie zawiodłem się . Reakcja była niemal natychmiastowa . Ilość wejść przekroczyła moje najśmielsze oczekiwania . Komentarze , na których mi bardzo zależało , pojawiły się nieco później  , niestety , nie  tak  liczne . Nie mniej bardzo cieszyły , choć dostawałem po nosie z lewej i z prawej ! Otrzymywałem nie tylko wyjaśnienia, ale i wskazówki źródłowe . Moja wiedza ,  więc także świadomość , zaczęły się nareszcie rozszerzać . Bóg Wam zapłać ! Także za uwagi bolesne , jak rozumiem teraz ,  konieczne . Były one i są niezwykle inspirujące , zmuszające do pokornego wysiłku , jakkolwiek , niekiedy prowokujące moje nadreakcje  . / Proszę o wyrozumiałość / . Najbardziej cieszy fakt , że z Waszych refleksji , sugestii i cytowanych , bezcennych dokumentów  , nie korzystam sam , lecz ubogaca się Nimi już parę tysięcy czytelników ! To autentyczna Wartość , uzasadniająca  Waszą cierpliwość i zdecydowanie . Dlatego dziękuję i proszę : nie oszczędzajcie mnie , demaskujcie ignorancję i lekkomyślność , bo taka postawa , być może wzmocni i ... uratuje , w połączeniu z aktywnością innych ,  nasz Kościół .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie zamierzamy cenzurować Waszych wypowiedzi , poza przypadkami wyjątkowego chamstwa ! Bardzo prosimy o wypowiedzi zwięzłe i merytoryczne , pisane poprawną polszczyzną . Nie przepisujcie dzieł Waszych idoli ! Przedstawiajcie własne przemyślenia ! Byłoby uczciwie podać swoje imię , które mówi bardzo wiele i miejscowość , z której pochodzicie. Pseudonim nie mówi niczego . No , prawie ...